Studentský život na UK je organizován především prostřednictvím studentských spolků, kterých lze na jednotlivých fakultách nalézt na několik desítek. Studentské organizace působící v rámci UK mohou, v případě splnění předepsaných náležitostí, získat na svou činnost finanční podporu.
Postup při podávání žádosti pro přiznání finanční podpory zájmové činnosti studentů UK a podmínky pro její přiznání upravují:
Opatření rektora č. 13/2018 (Zásady pro poskytování podpory zájmové činnosti studentů)
Podpora může dle výše uvedených předpisů být poskytnuta zájmové činnosti na univerzitě či na fakultě.
Termíny pro podávání žádostí o podporu jsou následující:
žádost o pravidelnou finanční podporu zájmové činnosti na univerzitě
– do 30. září běžného kalendářního roku
žádost o jednorázovou finanční podporu zájmové činnosti na univerzitě
– do 15. listopadu běžného kal. roku
žádost o jednorázovou finanční podporu zájmové činnosti na fakultě
– do 28. února, 30. dubna a do 15. října
Žádost o podporu zájmové činnosti se podává na předepsaném formuláři tvořícím přílohu výše uvedeného OR č. 13/2018:
Nezbytné náležitosti žádosti jsou upraveny v čl. 7 zmíněného OR, přičemž jednou z hlavních je rozpočet akce (doporučený formulář pro zpracování rozpočtu je ke stažení zde).
Žádost se podává v tištěné písemné formě k rukám J. M. pana rektora a současně v elektronické podobě na e-mailovou adresu .
Pro uplatnění nároku je rozhodující tištěná písemná forma žádosti, která musí být na univerzitu doručena nejpozději poslední den lhůty. Žádosti v listinné formě se podávají do podatelny na rektorátu UK.
Žádosti doručené po uplynutí lhůty, nebudou na daném zasedání komise projednány.
Jednou z podmínek žádosti je registrace spolku či nadace v seznamu vedeném univerzitou. Žádost o registraci se zasílá na adresu a musí obsahovat tyto údaje:
název,
právní forma,
jméno osoby nebo osob oprávněných za spolek nebo nadaci jednat,
sídlo,
kontaktní adresa, spojení a
případný odkaz na webovou stránku nebo jinou elektronickou prezentaci.
Aktuální verze univerzitního seznamu spolků a nadací (ke dni 31. 10. 2017) (PDF, 77 kB)
Spolek nebo nadace, kterému byla poskytnuta podpora zájmové činnosti, je povinen do 60 dnů ode dne ukončení podporované akce, v případě poskytnutí podpory na již vykonanou akci do 60 dnů ode dne uzavření smlouvy o poskytnutí podpory, předložit univerzitě vyúčtování realizované akce.
Vzor vyplněného doporučeného formuláře pro vyúčtování (PDF, 36 kB)
Prázdný formulář (XLSX, 15 kB)
Centrum Carolina
UK Point
Univerzita Karlova
Celetná 13
116 36 Praha 1
Česká republika
Tel. Kancelář pro speciální potřeby: (+420) 224 491 604
Tel. Infodesk UK Point - studijní dotazy obecného charakteru: (+420) 224 491 850
Tel. Digitalizační středisko - koordinátorka PhDr. Lenka Dobešová Ph.D (+420) 777 355 728
E-mail: