Pravidla chatové podpory ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Studentská chatová podpora byla přerušena dne 21. 12. 2023, aktuálně podporu poskytují vy Pravidla Studentské chatové peer podpory  Platná ke dni 15. 11. 2023    Služba Studentské chatové peer podpory je určena všem studujícím Univerzity Karlovy (v bak magisterském i doktorském programu), jak v prezenčním, tak i v kombinovaném studiu. Dále j Službu poskytují studentští konzultující formou chatového online hovoru. Studentští konzul pravidelným školením a dalším vzděláváním, službu poskytují samostatně bez přímého dozoru Dále jen “konzultující”.  Služba probíhá pod vedením aktuálního garanta*ky Peer programu, koordinátora*ky Peer progr Centra Carolina. Dále jen “vedení služby”.  Služba Studentské chatové peer podpory (dále jen “služba”) se řídí následujícími pravidly. 1. Základní vymezení a technické náležitosti: • Maximální doba jednoho chatu je stanovena na 45 minut, poté bude chat s klientem ukončen • Klienti se mohou na službu obracet opakovaně, nejvíce však 3krát za měsíc. Po rozhodnutí může být klientovi*ce na určitou dobu omezen přístup ke službě, pokud bude podezření, že nežádoucím způsobem.  • Během chatu klienti nesmí opouštět stránku a chat, opuštění je považováno za ukončení ch jsou technické problémy.  • Chatová konverzace bude archivována po dobu jednoho roku. Důvodem archivace je zlepšován služby, kontrola kvality a statistické údaje nutné k vykazování služby. Přístup k archiv služby.  2. Ochrana konzultujících a klientů:  • Konzultující před začátkem chatu vždy ověří, že klient je studující*m Univerzity Karlovy • Klienti a konzultující využívají chat anonymně. Pouze vedení služby má přístup k IP adre • Konzultujícíjsou povinni zachovávat mlčenlivost o tom, co se dozvědí během chatu. Výjimk intervizní a supervizní setkání, kde jsou sdíleny anonymizované situace, dále komunikace služby a ohlašování závažných skutečností (viz níže).  • Konzultující mají zákonem stanovenou povinnost ohlásit nebo překazit vybrané trestné čin zákoníku, § 367 a § 368), pokud se o nich od klientů dozví.  • Je zakázáno vyměňovat si během chatu kontaktní informace, jako je například telefonní čí adresa, kontakty na sociální sítě apod.  • Konzultující i klienti jsou povinni dodržovat během chatové komunikace pravidla slušného vyvarovat se agrese a urážek nebo sexuálně nevhodného chování.  • Konzultující má možnost odmítnout téma klienta, pokud se necítí kompetentní k řešení jeh osobních důvodů. V tomto případě odkáže konzultující klienta na jinou službu.  3. Vymezení témat a hranic služby:  • Služba je určena k podpoře studujících během studia a k řešení obtíží, které jim mohou s komplikovat. Možnými tématy jsou např.:   a.orientace v systému univerzity a v systému podpůrných služeb,  b.konzultace týkající se efektivního učení, motivace ke studiu, prokrastinace apod.,  c.sociální izolace a pocity osamělosti,  d.osobní problémy, které studujícím ztěžují studium.  • Služba není určena k řešení akutních stavů, jako jsou silné úzkostné ataky, sebepoškozuj sebevražedné tendence. Konzultující nemají kompetence tyto situace řešit a jsou povinni s tímto tématem na profesionální krizové služby.  • Služba není určena k poskytování dlouhodobé a kontinuální péče, k řešení zdravotních obt diagnostickým účelům.  4. Udržení kvality služby:  • Konzultující jsou povinni účastnit se dalšího vzdělávání, které jim zajišťuje vedení slu Carolina.  • Konzultující jsou povinni účastnit se společných intervizních a supervizních setkání.  • Konzultující jsou povinni hlásit garantovi*ce a koordinátorovi*ce Peer programu UK násle skutečnosti:   a.na službu se obrátí klient s akutním tématem jako je sebepoškozování nebo sebevražedné klient, který může být nebezpečný sobě nebo svému okolí,  b.konzultující se setká s nevhodným nebo obtěžujícím chováním (agresivní, sexualizované projevy)  c.konzultující odmítne téma klienta.  5. Ukončování hovoru:  • Chat bude ukončen, pokud dojde k naplnění maximální stanovené doby hovoru.  • Chat bude ukončen, pokud klient*ka nebude dále reagovat více než 10 minut vkuse.  • Chat bude ukončen, pokud má konzultující podezření, že je klient*ka pod vlivem návykovýc plně schopen se do hovoru zapojit.  • Chat bude ukončen, pokud klient*ka nedodržuje pravidla služby.  • Chat bude ukončen, pokud klient*ka vyžaduje službu, kterou studentská chatová podpora ne to bude možné, bude odkázán na vhodnější službu.  • Chat bude ukončen, pokud se konzultující necítí kompetentní k řešení tématu klienta*ky n důvodů na straně konzultujícího. Konzultující klienta odkáže na jinou službu.    Poskytovatelé a vedení služby si vyhrazují právo aktualizovat pravidla služby dle aktuální situace.