Pravidla peer programu ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Pravidla fungování peer programu UK Univerzita Karlova (dále jen „univerzita“) prostřednictvím Centra Carolina zastřešuje Peer studenty UK fungující v souladu s níže stanovenými pravidly. 1. Peer program je řízená iniciativa, která umožňuje propojení mezi peer konzultujícími a adresáty*tkami. Toto propojení má charakter dobrovolného sdílení studijních zkušeností, na motivujících rozhovorů a emocionální podpory. Cílem Peer programu je usnadnění studia těm univerzity, kteří mají psychické obtíže a kteří chtějí podporu vrstevníka-studující*ho v r studia na vysoké škole, jakož i posílení kolegiality mezi studujícími univerzity. 2. Peer konzultant*ka je studující*m univerzity, který*á se orientuje ve studijním prostře je připraven*a nabídnout své zkušenosti a empatii potřebným peer adresátům*tkám. 3. Peer konzultující*m se stane studující univerzity poté, co se přihlásí u garantky Peer vstupní dotazník a je s ní*m proveden vstupní pohovor; následně podepíše dohodu o poskytov konzultující*ho na UK. 4. Garantka programu si vymezuje právo odmítnout zájemce o to stát se peer konzultující*m adresátem*tkou na základě odborného posouzení vhodnosti zařazení studujících do programu. 5. Peer konzultující nejsou odborné osoby v oborech psychologie, psychoterapie ani v žádný dalších příbuzných oborech; proto rozhovory, které vedou s peer adresáty*tkami, nemají cha psychoterapeutických ani jinak odborných poradenských služeb. 6. V případě, že peer konzultující zjistí, že peer adresát*ka potřebuje službu, která přes kompetence a vzdělání, je jeho*její povinností o tom informovat vedoucí programu a může pe odkázat na další návazné služby. 7. Peer konzultující mají povinnost zúčastnit se vstupního školení Peer programu a dále se pravidelných intervizí a supervizí dle pokynů garantky peer programu. V případě neúčasti n intervizích bude stanoveno náhradní plnění. 8. Peer konzultující jsou rovněž povinni dbát svých osobních znalostí, kompetencí a limitů že narazí na situaci, se kterou si nebudou vědět rady, mají povinnost obrátit se s žádostí konzultaci na garantku peer programu. Peer konzultující při svých peer setkáních zásadně n ani nevnucují své návrhy řešení peer adresátům*tkám. 9. Peer konzultující mají povinnost dodržovat mlčenlivost ohledně všech skutečností, které působení v Peer programu dozví o peer adresátech*tkách, a to i po skončení účasti v Peer p není dotčena jejich povinnost informovat bezodkladně garantku Peer programu, jakož i přípa integrovaného záchranného systému ČR, v případě, že vyvstane podezření, že jejich peer adr ve vážném ohrožení. Peer konzultující mohou anonymně sdílet informace na společných interv supervizních setkáních, s garantkou programu mohou konzultovat neanonymně. 10. Během intervizí nebo supervizí s garantkou programu nebo externím odborníkem*nicí je d a pokrok ve spolupráci s peer adresátem*adresátkou. 11. Peer konzultující je po souhlasu peer adresáta*tky informován*a o takových skutečnoste zdravotního stavu peer adresáta*adresátky, které by mohly ovlivnit společné konzultace. 12. Peer adresát*ka i peer konzultující se zavazují registrovat se ve studijním informační záložce určené pro program Asistence mezi studujícími dle pokynů vedení peer programu. Pee nejpozději do 7. kalendářního dne každého měsíce ve studijním informačním systému vyplní v měsíc předcházející. V něm uvede, kolik strávil*a hodin s peer adresátem*tkou strávil*a a supervizních setkáních, případně na individuálních konzultacích s garantkou programu. 13. Peer konzultující může mít zároveň více peer adresátů*tek, pokud bude plnit všechny po v pravidlech programu, nenaruší to jeho*její studijní povinnosti a projeví-li o to zájem. 14. Peer adresát*ka je studující univerzity s psychickými obtížemi, který*á potřebuje pomo studijním prostředí univerzity nebo hledá motivaci a podporu při zvládání studia na vysoké 15. Peer adresátem*tkou se stane studující univerzity poté, co se přihlásí u garantky Peer vstupním pohovorem, kde garantka nebo koordinátorka programu zvažuje vhodnost zařazení stu programu, a následně podepíše seznámení s pravidly programu. 16. Vytvoření dvojice peer konzultující*ho s peer adresátem*tkou provádí garantka Peer pro odborného posouzení. 17. Setkání mezi peer konzultující*m a peer adresátem*adresátkou probíhají pravidelně a na dohody mezi oběma aktéry a garantem peer programu, a to v prostorách univerzity, případně distančním způsobem, a to nejlépe na 1 hodinu týdně. 18. Po dohodě mezi peer konzultující*m a peer adresátem*adresátkou a po schválení garantko možné, aby se peer konzultující a peer adresát*ka společně věnovali i předem dané aktivitě činnost, vzdělávací akce, kulturní akce apod.). 19. Peer konzultující i peer adresát*ka mají povinnost řídit se při vzájemné interakci pra respektovat názory a rozhodnutí svého peer protějšku. Peer konzultující nesmí využívat kon získané v rámci Peer programu ke svým soukromým či jakýmkoli jiným účelům. 20. Peer konzultující si s peer adresátem*tkou výslovně vymezí témata, jimž se budou věnov pravidla, jimiž se budou při svých peer setkáních řídit. 21. Peer konzultující a peer adresát*ka si společně stanoví formu, jak spolu budou komunik telefonicky, textové zprávy). Obě strany se zavazují držet této formy a kontaktovat se vzá společná setkání, pouze pokud je to nezbytně nutné (změny termínu setkání, domluvení termí termínu). 22. Peer konzultující ani peer adresát*ka by neměli ke komunikaci využívat sociální sítě. jsou povinny také respektovat hranice druhé*ho, co se týká intenzity kontaktu. Peer konzul adresát*ka mají právo informovat garanta programu o nerespektování hranic v intenzitě i fo Pokud ani po upozornění ze strany garantky nedojde k nápravě, může být ukončena spolupráce konzultující*m nebo peer adresátem*tkou. 23. Peer konzultující i peer adresát*ka jsou kdykoli oprávněni účast v Peer programu buď ú nebo požádat o přidělení jiného peer protějšku. 24. Peer konzultující mají povinnost se řídit těmito pravidly a dodržovat další pokyny gar programu. V případě, že peer konzultující opakovaně neplní povinnosti, které mu ukládají t či pokyny garantky, je garantka oprávněna ho*ji z Peer programu vyloučit. Garantka je rovn vyloučit peer konzultující*ho v případě, že je na jeho*její konzultační činnost podána stí peer adresáta*adresátky a peer konzultující nebude schopen*schopna podat v dané věci uspok 25. Garantka peer programu je oprávněna vyloučit peer adresáta, který nerespektuje pravidl 26. Peer konzultující ani peer adresát*ka nesmí být během společných setkání pod vlivem ná ani je v průběhu setkání konzumovat. Výjimkou je lékařem*kou předepsaná medikace. 27. Peer konzultující i peer adresát*ka se zavazují pravidelně komunikovat mezi sebou i s Delší dobu nekomunikace (2 měsíce a více) je možné brát jako důvod k vyloučení z Peer prog konzultující i peer adresáti*tky se mohou kdykoliv v průběhu Peer programu obrátit na vede 28. Peer konzultující jsou povinní vždy jednou měsíčné vyplnit soupis se zápisem ze společ Tento soupis je v co nejobecnější rovině. Pravidla ke stažení ZDE [ URL "CC-309-version1-1_cj_pravidla_peer_programu_uk_2024___na_we