Mentoring a poradenství pro socioekonomicky znevýhodněné ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Mentoring Co to je? Služba pro ekonomicky znevýhodněné studenty od studentů. Starší student předává zkušenosti mladšímu studentovi. Pro koho to je? Zejména studenty prvních ročníků, kteří se nachází v tížívé socio-ekonomické situaci. Přihlásit se můžete i ve vyšších ročnících, pokud je dostatek mentorů. Kdo se může stát klientem mentoringu? Program je pro studující z 1. a 2. ročníků nebo uchazeče/uchazečky o studium na UK. Do programu se můžete přihlásit pokud.: • máte nižší ekonomickou podporu ze strany vaší rodiny (Vaše rodina například pobírá sociá • jste první z rodiny, kdo je na vysoké škole a rodiče vám s orientací na VŠ nemohou porad • studujete v češtině, která není vaším mateřským jazykem, • střední školu jste opustili před delší dobou, • můžete být znevýhodnění kvůli etnické stigmatizaci, • jste studující rodič, • již jednou jste neúspěšně ukončil/a studium, • máte individuální studijní plán, • máte obtíže ve studiu, • jste studující nově příchozí z Ukrajiny. Jak to probíhá? Mentoring probíhá zpravidla formou osobních pravidelných schůzek, je však možné absolvovat konzultaci s mentorem/kou anebo vést celý proces online. • Zkušenější studující (tj. mentor/ka) předává podporu novým studujícím nebo uchazečům o s (klient/ka mentoringu = mentee).  • Mentor/ka pomáhá mentee/mu překonávat výzvy, které přináší jejich studium nebo životní s orientovat se ve studiu nebo přípravu na něj. • Mentee (klient/ka) získává podporu v nové životní situaci (tj. v začátku studia či přípr lépe díky tomu zvládá studijní povinnosti / přípravu na příjimací zkoušky. • Mentor se s mentee setkává přibližně jednou týdně na hodinu (osobně nebo online) a za sv finančně ohodnocen/a (nyní 150 Kč za hod). • Služba mentoringu je pro klienty a klientky (mentees) zcela zdarma (studující i uchazeče Jak zkušenost hodnotí klienti a klientky mentoringu? Petra mi pomáhá s požadavky ze studijního oddělení: jak si upravit studijní plán a rozvrh, plánovat studium, jak se eventuálně angažovat ve spolcích, co očekávat od určitých předmět všechny důležité stránky fakulty a jejich odkazy, a jak se v nich orientovat. Rozhodně mi stresu a díky tomu netrpí moje studijní výsledky, takže jsem zatím s programem velmi spoko sebou příjemnou neformální atmosféru a Petra je mi jako člověk velmi sympatická.    Sára, studentka 1. ročníku lékařské fakulty UK Mentees se s mentorkami či mentory věnují například těmto tématům:  • Jak studium funguje, jak to chodí na fakultě, kde se dozvím jaké informace, co který obo • Jak se zorientovat v prvním ročníku. • Jak na zápis předmětů. • Jak na zápis ke zkouškám. • Jak se efektivně učit.  • Procvičování českého jazyka, pomoc s opravou textů v češtině. • Jak si upravit studijní plán.  • Jak si upravit rozvrh.  • Co očekávat od určitých předmětů.  • Jak se zorientovat na webu fakulty.  • Jak si zorganizovat studium v jednotlivých semestrech.  • Co očekávat od příjmacích zkoušek. • Z čeho se učit na příjmací zkoušky. • Jaké je to studovat na vybrané fakultě/vybraný obor. • Procvičování českého jazkya, pomoc s opravou textů v češtině. • Jak to všechno zvládnout. Pokud máte zájem o mentoring, kontaktujte: Bc. Terezu Smejkalovou tel.: 222 491 759 email: tereza.smejkalova(zavinac)ruk.cuni.cz [ MAIL "tereza.smejkalova(zav Věnuji se: • Koordinace mentoringu • Socioekonomické poradenství pro ukrajinské studující • Administrace stipendií pro ukrajinské studující v akutní tíživé situaci ????????? ?? ?? ????? ??????? ??? ?????????? ??????????? ????????? ??? ?????????. ??????? ??????? ??????? ???? ? ??? ???? ?? ??????????? ??????? ??? ?????????-??????????????,  ??? ????????? ? ???????? ?????????-??????????? ???? ??????????????? ????? ?????? ???????? ??????? ??????, ???? ???? ????????? ???????????. ??? ???? ????? ???????? ??????????? ???????? ?????????? ??? ????????? 1-?? ?? 2-?? ?????? ??? ???????????? ?? ???????? ? ????????? ????????????. ?? ?????? ??????????????? ? ????????, ?????????: ???? ???? ???'? ????? ??? ????? ?????????? ????????? (?????????, ???? ???'? ??????? ?????? ???? ?? ?????? ? ????? ??????, ??? ?????????? ? ?????? ??????????? ???????, ? ???? ?????? ???? ?? ?????????? ??????? ?????, ??? ?? ? ????? ?????? ????? ???? ?? ????? ????????? ??????? ????? ???? ?? ?????? ????????? ? ??????????? ????????? ????? ??????? ????????????? ???? ?? ? ???????-????????? ???? ?? ??? ???? ??? ?????????? ????????? ???????? ???? ?? ????? ?????????????? ???? ???????? ???? ?? ????? ???????? ? ???????? ???? ? ??? ? ???? ??????? ?? ?? ????????????? ????????? ???????? ???????????? ? ????? ?????????? ????????? ?????????, ??? ????? ??????? ????? ??????????? ??????? (????? ??????) ????? ????????? ????? ????????? ??? ???????????? ?? ???????? ? ????????? ?? (?????? ?????????? = ?????). ?????? ????????? ????? ???????? ????????, ???’????? ? ????????? ?? ????????? ??????????, ? ????? (??????) ??????? ????????? ? ????? ???????? ???????? (????? ?? ??????? ???????? ??? ??? ??? ?????????? ?? ????????), ??????? ???? ??? ???? ???? ?????? ????????????? ? ????? ????????? ??? ?? ??????? ???????? ?????? (???????? ??? ??????) ? ??????? ????????? ?????????? ?? ???? ?????? (????? 150 ???? ?? ??? ?????????? ??????? ? ????????? ???????????? ??? ???????? (?????) (????????? ?? ??????????? ?? ??????? ???????? ?????? ??????????? ????? ????????? ???? ? ???????? ??????????? ???????: ?? ??????????? ???? ?????????? ???? ? ????, ????????? 1-?? ????? ????????? ?????????? ????????? ???????????? ????? ???????? ?? ?????? ?????????, ?????????, ??? ?????? ??????: ?? ????????? ????????, ?? ?????? ?? ??????????, ?? ? ???? ????????? ??? ??????????, ??? ?? ?? ?????????????? ?? ??????? ????? ?? ?????????? ?? ???????? ?? ?????????? ?? ?????? ?? ????????? ??????? ???????? ??????? ????, ???????? ? ???????????? ??????? ??????? ????? ?? ??????????? ???? ?????????? ???? ?? ??????????? ???? ??????? ???? ????????? ??? ??? ?? ????? ????????? ?? ?????????????? ?? ????? ?????????? ?? ???????????? ???????? ? ??????? ????????? ???? ????????? ??? ???????? ??????? ?? ???????? ??????? ??? ?????????? ?? ???????? ??????? ?????? ???????? ?? ???????? ??????????/???????? ????????????? ?? ? ???? ??? ????????? ???? ?? ??????????? ? ?????????? ?? ??????????? ????????, ??’??????? ?: ?????????? ??????? ??????????? (Bc. Tereza Smejkalová) ???.: 222 491 759 ?????????? ?????: tereza.smejkalova(zavinac)ruk.cuni.cz [ MAIL "tereza.smejk ? ????????: • ????????? ??? ??????????? ????????? • ????????? ?????????????? ??????????? ????????? Socioekonomické poradenství V rámci sociálního poradenství vám předáme informace o tom, jak na stipendia, jaké možnost univerzita v případě nenadále zhoršené sociální nebo finanční situace např. ve vaší rodině zapsat do seznamu zájemců o brigády, poskytujeme i základní poradenství v oblasti poplatků Jsme tu i pro studující, kteří pečují o svoje děti nebo jiné osoby při studiu. Je-li to pr přínosné, předáváme i seznamy nadací, které poskytují další pomoc studujícím v socioekonom situaci. Poskytujeme osobní, písemné i telefonické konzultace. Pokud máte zájem o socioekonomické poradenství, kontaktujte: Mgr. et Mgr. Zuzanu Hlucháňovou-Horkou tel.: 224 491 735 mobil: 771 528 649 e-mail: zuzana.hluchanova-horka(zavinac)ruk.cuni.cz [ MAIL "zuzana.hluchan Věnuji se: • Mentoring • Sociální poradenství • Agenda studujících rodičů • Adaptační den Adaptační den pro socioekonomicky znevýhodněné studující4. 9. 2024 Jste v obtížné finanční situaci? Studujete v českém jazyce a čeština není váš rodný jazyk? z přestupu mezi střední školou a univerzitou? Ztrácíte se v akademickém labyrintu titulů, studentských výhod?   Právě pro vás, nově přijaté studující nacházející se akutně či dlouhodobě v nepříznivé živ už se jedná o nízkou finanční či sociální podporu rodiny, obtíže při studiu, neznalost vys prostředí, bydliště ve vyloučené lokalitě, nedostatečnou znalost vyučovacího jazyka, znevý etnické stigmatizaci aj., organizujeme Adaptační den pro ekonomicky znevýhodněné studentky je vhodná také pro studující přicházející z Ukrajiny. Termín Adaptačního dne: 4. 9. 2024  Místo konání: sál E1 v Kampusu Hybernská, Praha    Co přesně vám Adaptační den přinese?  Představíme vám podpůrné zdroje v rámci Univerzity Karlovy i mimo ni. Dozvíte se, jaké je a čeho můžete jako studující využívat.    Pro účast na Adaptačním dni je třeba se přihlásit předem prostřednictvím formuláře [ URL " forms.office.com/e/EcwKeqQUa9"] do 23. 8. 2024. Účastníci/ce programu budou vybráni/y ze z formuláře. V případě potřeby tlumočení do českého znakového jazyka prosím kontaktujte Simo (simona.kostelanska@ruk.cuni.cz [ URL "http://simona.kostelanska@ruk.cuni.cz"] ) do 16. 8.   Celý program je zdarma. Součástí jsou obědy a pro zájemce i možnost ubytování zdarma. Adap nabídnout 40 studujícím.     Program (10,30 hod. – 16,00 hod.)  Základní informace o univerzitě a možnosti podpory studujících (Šárka Vohlídalová)  Mentoring - podpůrný studentský program (Zuzana Hlucháňová-Horká a Tereza Smejkalová) Kariérní poradenství (Kateřina Hovorková)  Pauza na oběd a možnost účasti na Setkání se studentskými spolky v Hybernské    Poradenství a tipy na zvládání stresu (Silvie Nedvědová)  Knihovny a jak jich využít v praxi (Lenka Dobešová)  Stipendia a jak na ně (Jaroslav Švec)      Těšíme se na Vaši účast! Kontakt: Mgr. et Mgr. Zuzana Hlucháňová-Horká tel.: 224 491 735 mobil: 771 528 649 e-mail: zuzana.hluchanova-horka@ruk.cuni.cz [ URL "http://zuzana.hluchanov Věnuji se: • Mentoring • Sociální poradenství • Agenda studujících rodičů • Adaptační den