Úkoly kontaktních osob ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** • monitorují oblast podpory poskytované studentkám/studentům a uchazečkám/uchazečům o stud speciálními potřebami a činností s ní souvisejících a informují o jejím stavu Centrum Ca • koordinují činnosti spojené s evidencí studujících se speciálními potřebami, • poskytují, organizačně zajišťují nebo zprostředkovávají služby nabízené fakultou, • navazují kontakt s uchazečkou/uchazečem za účelem projednání a přípravy modifikovaného p řízení, přičemž obecně platí, že navrhovaná úprava by se měla odchylovat od běžného post nejmenší možné míře (modifikace nemůže měnit úroveň požadavků), • informují studentky/studenty a uchazečky/uchazeče se speciálními potřebami o službách po Univerzitou a fakultou a průběžně pro ně aktualizují informace o studiu na webových strá • aktivně se zasazují o řešení individuálních studijních záležitostí studujících se speciá a zajišťují modifikace studijních podmínek a prostředí, • ve své činnosti spolupracují s relevantními pracovišti v rámci fakulty a Univerzity (nap Carolina, katedry, ústavy a speciální pracoviště), • rozvíjejí činnosti směřující ke zvyšování informovanosti zaměstnanců/zaměstnankyň fakult studujících se speciálními potřebami, usilují o formování takového akademického prostřed přátelské vůči studujícím se speciálními potřebami, • po dohodě se studující se speciálními potřebami informují vyučující o účasti studující/h výuce, a o tom, jakým způsobem bude jejich účast ovlivňovat výuku a přípravu na ni (např podkladů pro tlumočníky a přepisovatele, spolupráce se zapisovateli, nadstandardní konzu studentem, popř. jeho individuální výuka, volba organizačních forem výuky, technických p • po dohodě a ve spolupráci s vyučujícím a studujícím se speciálními potřebami zajišťují t českého znakového jazyka, přepisovatelské a zapisovatelské služby, případně nahrávání ku resp. audiovizuální nosič, • spolupracují s příslušnými katedrami, ústavy a speciálními pracovišti na převádění studi do formy přístupné pro studující se speciálními potřebami, • přijímají, konzultují a případně realizují návrhy studujících na zlepšení přístupnosti u materiálů, budov a ostatních prostor Univerzity, • seznamují absolventy/absolventky fakult s informačními zdroji týkajícími se zaměstnávání speciálními potřebami a monitorují jejich vstup na trh práce, • vedou dokumentaci své činnosti, • jsou povinny se systematicky vzdělávat v oblasti vzdělávání osob se speciálními potřebam • po rozhodnutí o přijetí ke studiu zajistí (ve spolupráci se studijním oddělením) registr se speciálními potřebami a zprostředkovávají provedení funkční diagnostiky.